Na een lange avontuurlijke reis ben ik weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Na een lange avontuurlijke reis ben ik weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Na een lange avontuurlijke reis ben ik weer thuis

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 December 2010 | Nederland, Amsterdam

De vorige keer had ik gezegd dat ik waarschijnlijk pas na de kerstvakantie weer een berichtje zou schrijven maar ik wilde jullie even laten weten dat ik weer veilig thuis ben, ondanks alle sneeuw..

Vorige week zaterdag ben ik met 3 vrienden die ik ken van stage een dagje naar Londen geweest. Het was erg leuk om Londen in kerstsfeer te zien. Deze dag heb ik weer veel van Londen gezien.
Dinsdagavond had ik een Christmas party op de universiteit. Ik ben hier met 10 vrienden heen gegaan en dit was het laatste feestje met z'n allen want een paar studenten waren hier maar voor een semester en komen na de kerst niet meer terug, erg jammer dus. Het was in ieder geval een erg geslaagd feestje, helaas moest ik de dag erna gewoon weer op tijd op mijn stage zijn...
Op mijn stage gaat het verder wel goed, ik heb waarschijnlijk de afgelopen weken wat vooruitgang geboekt in mijn project maar na de vakantie weet ik daar meer over want dan ga ik er verder mee.

Na een drukke week op stage maar ook daarbuiten was het zaterdag tijd om terug naar huis te gaan. Ik was op tijd opgestaan zodat ik zeker op tijd bij de bus (naar Londen Stansted) zou zijn. Na meer dan een uur in de kou gewacht te hebben was de bus er nog niet, dus hadden we het nummer gebeld van de busmaatschappij en we kregen via een bandje te horen dat er veel bussen vertraging hadden of dat ze geannuleerd waren, daar had je dus niet zoveel aan.. Uiteindelijk kregen we van de security van de Universiteit te horen dat onze bus kapot was en dat die niet meer zou komen en dat er vervangingen geregeld zou worden. De terugreis begon dus niet zoals gehoopt. Uiteindelijk kwam een andere bus ons ophalen en deze bracht ons naar het centrum, vervolgens hebben we daar weer een half uur in de kou moeten wachten op een nieuwe bus. Na een 3 uur durende busreis kwam ik uiteindelijk aan op het vliegveld. Ik had alleen maar handbagage dus ik kon gelukkig meteen door naar de douane. Ik was zo vrolijk dat ik onderweg naar huis ging dat ik vergeten was dat ik 2 riemen aan had enz dus ik moest gefouilleerd worden nadat t allemaal begon te piepen :p

Na wat wachten bij de informatieborden verscheen er ineens achter sommige vluchten 'cancelled' en helaas ook achter de vlucht naar Eindhoven.. Daar zat ik dan, alleen op het vliegveld in London met een vlucht die geannuleerd was.
Op dat moment heb ik Daniel gebeld en hem gevraagd of hij voor andere reismogelijkheden kon kijken ipv t vliegtuig. Na wat moeite kon hij gelukkig de boot voor zaterdagavond boeken met een overnachting op de boot. Heel toevallig kwam ik op dat moment een meisje uit Gestel tegen en ik ben toen naar haar toegegaan en voorgesteld dat ze bij mij in de hut kon slapen, ze hadden namelijk alleen maar 2 persoonshutten over op de boot.
Op het moment dat we naar de trein gingen was het half 4 en de boot zou om kwart over 11 gaan, dus ik ging er vanuit dat we zeker genoeg tijd zouden hebben. Bij de trein aangekomen vertelde een man dat we 4 keer moesten overstappen als we naar Harwich zouden willen, maar dat leek ons niet zo'n goed idee aangezien het reizen al best onzeker was met al die sneeuw. Vandaar dat we naar de bussen gingen, maar daar vielen ook steeds meer bussen van uit. Ondertussen was het alweer kwart over 5 en we stonden nog steeds op het vliegveld en er reden geen bussen en geen treinen meer. Bij de bussen hoorde ik van andere mensen dat ze ook naar de boot wilden, dus we hebben toen aan het personeel op het vliegveld gevraagd of ze een nummer van een taxi konden regelen. Na wat wachten kwam deze man in een taxibusje terug en hij vertelde ons dat de chauffeur ons naar Harwich wilden brengen.
Om het verder kort te houden: we zaten met 6 Nederlanders en 1 Duitse vrouw voor 6,5 uur in de taxi (dankzij alle sneeuw, files, ongelukken, wegafsluitingen) voor een afstand van ongeveer 75 km. We kwamen om kwart over 12 aan bij de boot en ik wist niet hoe snel ik daar naar binnen moest rennen om hem tegen te houden haha. Gelukkig hadden hun via de radio al gehoord dat er zoveel mensen vast zaten op de weg dus hadden ze besloten om te wachten op alle passagiers. Nadat we onze spullen op de hotelkamer hadden gezet kon ik eindelijk wat eten, want ik had sinds die middag niks meer op.
Zondagochtend ben ik rond 10 uur in Hoek van Holland aangekomen en daar stonden papa,mama en Daniël me op te wachten. Het was erg fijn om hun weer te zien, vooral na een reis van meer dan 24 uur.

Ik zal tot 4 januari in Nederland zijn, dus hopelijk kan ik jullie allemaal zien voordat ik weer terug ga. Ik wil jullie in ieder geval allemaal vast een hele fijne kerst wensen en een Gelukkig Nieuwjaar.

Heel veel liefs,
Yvonne

  • 21 December 2010 - 18:54

    Chrissy:

    Pff wat een avontuur zeg! Donderdag gaan we er een gezellige dag van maken:D
    Fijne kerstdagen!:D
    xx. Chrissy

  • 21 December 2010 - 20:51

    Marcha:

    Haha, je hebt iig al veel van winters Engeland gezien!;) (en 'n goede daad verricht door iemand een plaatsje op de boot aan te bieden:P)
    Tot donderdag!

  • 21 December 2010 - 21:21

    Ingrid:

    Ben blij dat je weer even thuis bent lief zussie!! heb je gemist!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 18132

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: