Bezoek, strand, bios en stage - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Bezoek, strand, bios en stage - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Bezoek, strand, bios en stage

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Norwich. Ik ben er de afgelopen weken echt achter gekomen dat ik echt de juiste keuze heb gemaakt om hier naartoe te gaan. Volgens mij heb ik het ook wel erg getroffen met de stad, mijn huis, stage en alle vrienden die ik hier heb gemaakt.! De tijd gaat echt veelste snel voorbij en vandaar dat ik ook even goed na moet denken over wat ik de afgelopen 3 weken heb gedaan. Ik zal in ieder geval verder gaan bij waar ik gebleven was.

Zoals ik jullie de vorige keer vertelde kwamen woensdag 19 januari 2 leraren van school op bezoek op mijn stage. Ik had die ochtend maar wat extra pijnstillers genomen zodat ik zeker wist dat ik geen last van mijn hoofdpijn zou krijgen en gelukkig had dit geholpen. Ze waren rond half 10 op het instituut en van te voren wist ik al dat mijn baas maar van 10 tot 11 aanwezig kon zijn. Ik heb eerst dus even met mijn begeleidster en met hun wat koffie gedronken en even gezellig wat gepraat. Dit kon nog gewoon in het Nederlands aangezien mijn begeleidster ook Nederlands is. Daarna kwam mijn baas erbij en toen moesten we even omschakelen naar het Engels. Vervolgens hebben we allemaal een presentatie gegeven, mijn leraren over fontys, mijn baas over IFR en ik zelf over mijn project. Aangezien de eerste twee presentaties langer duurden dan gepland kon mijn baas niet meer bij mijn presentatie zijn. Ik had op dat moment de keuze om mijn presentatie in het Engels of in het Nederlands te houden. Aangezien ik hem in het Engels had voorbereid en het mij sowieso wel een goede oefening leek heb ik voor het Engels gekozen en het ging eigenlijk nog best goed! Ze waren in ieder geval allemaal tevreden. Na de presentatie zijn we met zijn 4e gaan lunchen en hebben we nog even een korte rondleiding gegeven door het lab. Het was een erg leerzame en gezellige dag.
Ook had ik die week een tussentijdse beoordeling gekregen op mijn stage die gelukkig echt heel erg goed was!!:)
De vrijdag erna voelde ik me na 8 dagen ziek te zijn geweest eindelijk weer beter. De zaterdag erna had ik samen met Robert, Bea, Bego en Marion afgesproken om 'tartiflette' te eten bij Marion. Dit is een Franse maaltijd met kaas, spekjes en aardappelschijfjes, erg lekker! Ik had hun (op Robert, mijn huisgenoot na) niet meer gezien sinds de kerst dus was erg leuk om ze weer terug te zien.

Dinsdag 25 januari ben ik samen met 7 vrienden naar The king's speech geweest in de bioscoop. De bioscoop is hier (op sommige avonden) een stuk goedkoper dan in Nederland dus ik zal hier wel wat vaker naar de bios gaan, het is namelijk ook meteen een goede manier om mijn Engels te verbeteren.
De donderdag erna zijn Ingrid en Merlijn naar Norwich gekomen. Ik had geluk dat een vergadering op vrijdagochtend niet doorging, waardoor ik van mijn begeleidster de vrijdag vrij mocht zijn. We hebben op vrijdag gezellig met z'n 3e de toerist uitgehangen in Norwich en de dag erna zijn we naar een plaatsje bij de kust geweest.
Het was echt een heel erg gezellig weekendje!

Afgelopen weekend ben ik op vrijdag samen met Justin (Canadese jongen), Erik (Duitse jongen) Bea en Bego naar 127 hours geweest. Daarna zijn we nog even naar een pub en een club geweest. Dit laatste was niet echt gepland, maar het was zeker gezellig :D. Zaterdag ben ik naar een 90’s party geweest op de campus samen met Bea en Bego, het was weer een erg gezellige avond met veel foute muziek :)! En gisteren heb ik samen met 5 andere meisjes (allemaal uit verschillende landen) crêpes gegeten. Ik had voordat ik naar Engeland kwam nooit gedacht dat ik mensen uit zoveel verschillende landen zou leren kennen, ze komen echt overal vandaan. Natuurlijk wel erg leuk want zij zitten allemaal in het zelfde schuitje, waardoor het veel makkelijker is om contacten te maken.

Voor het geval jullie denken dat er niks meer van stage komt, dat is zeker niet het geval!! en het gaat eigenlijk wel goed op mijn stage. Zoals ik de vorige keer ook al zei is het erg lastig om uit te leggen wat ik de afgelopen maanden heb gedaan, maar ik zal het proberen.
Ik ben de afgelopen 4 maanden bezig geweest om 3 verschillende stukken DNA aan elkaar te maken. Dit viel uiteindelijk best tegen aangezien ik telkens niet het resultaat kreeg wat ik wilde of het was niet genoeg. Op het moment heb ik de 3 verschillende stukken DNA aan elkaar zitten en vandaag heb ik geprobeerd om dit te kloneren in een bacterie. Dit heb ik vervolgens aangebracht op een voedingsbodem zodat het daarop kan groeien. Hopelijk zie ik morgen of overmorgen iets, want dan ben ik weer een stuk verder in mijn project. Dus duim allemaal voor mij!;)

Voor komende week heb ik nog niet echt plannen, maar dat kunnen jullie de volgende keer wel weer lezen.

Hopelijk gaat het daar met jullie in Nederland ook allemaal goed?

Liefs Yvonne

  • 07 Februari 2011 - 22:31

    Robin:

    Leuk om te lezen allemaal. Nog heeeuuuul veel plezier :)

  • 08 Februari 2011 - 17:18

    Marcha:

    En? Kolonies?? ;) Volgens mij lijken onze onderzoeken best wel op elkaar (tenminste, ik ben ook aan het kloneren enzo ;)) Veel plezier daar nog, maar ik geloof dat dat overbodig is om te zeggen, dat komt sowieso wel goed denk ik zo!:P

    Lfs,

  • 08 Februari 2011 - 17:20

    Ine:

    Nou Yvonne, het is maar een keer in de 3 weken maar dan wel gelijk een lap tekst waar je u tegen zegt.
    Leuk, nu ben ik weer helemaal op de hoogte van wat je allemaal daar in Engeland uitspookt.
    Ik lees het telkens met plezier, dus vooral door blijven gaan.
    Groetjes

  • 08 Februari 2011 - 17:49

    Chrissy:

    Ha Yvonne!
    Leuke verhaaltje en leuke foto's ! echt super dat je je daar zo goed vermaakt! :D
    Het lijkt wel alsof je helemaal geen stage hoeft te lopen :P Alleen maar leuke dingen;)

    groetjes, Chrissy

  • 09 Februari 2011 - 12:20

    Nicole:

    Hee Yv,

    Echt goed om te lezen dat het je daar nog steeds zo goed bevalt! Binnekort gaan Iris en ik ook samen kijken wanneer we een weekend langs kunnen komen:)
    In NL gaat het ook goed hoor, ik ben sinds vandaag oud-bestuur dus kan weer volop aan de studie:D
    Tot snel! x x

  • 23 Februari 2011 - 10:38

    Iris:

    nog maar 96 dagen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18129

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: