De lente komt eraan ! - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu De lente komt eraan ! - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

De lente komt eraan !

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Het is alweer een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus tijd voor een nieuw berichtje.

2 weken terug zijn Christina en Charlotte een weekendje naar Norwich gekomen. Ik ging voor de kerstvakantie veel met hun om en zij waren hier maar voor een semester dus gingen met de kerst weer naar huis. Het was erg leuk om hun weer terug te zien. We zijn o.a. gezellig met nog een aantal andere uit eten geweest en een avondje wezen stappen.

Op stage gaat het erg goed. Vorige keer vertelde ik dat ik waarschijnlijk vooruitgang kon boeken, helaas was het op dat moment niet gelukt doordat er iets was mis gegaan. Vandaar dat ik vorige week opnieuw heb geprobeerd om mijn 3 verschillende stukken DNA die ik aan elkaar had 'geplakt' (in een vector te plaatsen) en in een bacterie te laten groeien. En ik heb goed nieuws, want deze keer is het gelukt!! Na een paar maandjes hard werken ben ik eindelijk weer een stapje verder.
Ik had vorige week namelijk (bacterie) kolonies op mijn platen en hiervan heb ik het DNA gecontroleerd. Vandaag heb ik de sequenties (de volgorde van het DNA) terug gekregen en mijn 3 stukken DNA zitten erin :D.
De komende weken zal ik dus weer veel nieuwe technieken gaan leren en ik hoop dat ik genoeg heb aan 10 weekjes, want het zou leuk zijn als ik aan het eind van mijn afstuderen mooie resultaten heb.

Afgelopen week ben ik naar de Black swan geweest in de bioscoop, een erg mooie film, vrijdag ben ik naar een mooi parkje hier in Norwich geweest en zaterdag heb ik lekker uitgewaaid aan de kust. Het was lekker weer en ze hebben hier leuke typische Engelse stadjes/dorpjes aan de kust, erg leuk om te zien!!

Ik merk dat de lente eraan komt; het weer begint hier steeds beter te worden, de krokussen beginnen te groeien en de dagen worden langer ! :D
Ook kan je het zien aan de Engelsen hier.. wanneer het zonnetje ook maar een beetje schijnt lopen ze hier al snel in korte rokjes, zonder jas en op slippers haha. (al zie ik dat ook tijdens het uitgaan,zelfs wanneer het vriest dus ik kijk er niet echt meer van op haha)

Komend weekend ga ik samen met 4 vrienden een weekendje naar York, een plaatsje in het noorden van Engeland dus ik ben benieuwd.
Het weekend erop komen pap, mam, tante Ineke en ome Ad op bezoek, dus dat zal ook een erg leuk weekend worden :D!

Hoe is het verder daar in Nederland? Allemaal de carnaval overleefd? Ik ben blij dat ik het maar 1 jaar hoef te missen, want dat is al meer dan genoeg haha! Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar jullie foto's en verhalen. En voor degene die nog 2 avonden te gaan hebben; veel plezier!:D

Groetjes Yvonne

  • 07 Maart 2011 - 19:40

    Robin:

    Heeey!

    Hier is het ook erg lekker weer, hopelijk is de winter snel weg. Fijn dat je wat verder bent met je project. Carnval was weer erg goed :)

  • 07 Maart 2011 - 19:43

    Ine:

    Nou hier is de lente ook in aantocht, maar nog geen weer voor slippers en korte rokjes, alhoewel...
    Jasper heeft met carnaval een schotse quilt aan gehad, met daaronder lange voetbalsokken om het toch nog een beetje warm te houden. Hij heeft dit jaar voor het eerst alle dagen carnaval gevierd en dat bevalt hem meer dan goed.
    Max houdt het bij enkele avonden.
    Succes met je DNA en kolonies en geniet vooral ook van je vrije tijd, maar dat zit wel snor als ik het zo lees.
    groetjes

  • 07 Maart 2011 - 20:32

    Mama:

    Hoi Yvon
    Fijn dat je na al die inspanning weer resultaat hebt geboekt op je stage! Knap gedaan:-) Nu weer verder om de eindstreep te halen en hopelijk lukt het je nog in je stagetijd (zou natuurlijk leuk zijn!)
    Nog een gezellige tijd en geniet ervan! Wij genieten hier ook van de voorjaarszon en kijken uit naar het weekend met jou in Norwich:-)
    Tot gauw gr. xm

  • 07 Maart 2011 - 22:19

    Tante Zus:

    Hallo Yvonne
    Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en je wordt nog eens de uitvinder van de familie .Nou het mooie weer doet ons ook goed , carnaval gemist ?dan ben je in ieder geval nog een Brabander.het feesten ben je niet verleerd als ik je verslagen lees .
    sucses met je studie en geniet van je vrije tijd .
    groetjes ome Nico en tante Zus

  • 08 Maart 2011 - 13:45

    Ingrid:

    Interessant hoor die kolonies en sequenties, nu begrijp ik helemaal waar je al die tijd mee bezig bent geweest!:P

    Maarre carnaval gemist?? Ik breng je wel in de stemming, dan ben je me vast de komende weken heel dankbaar voor deze kraker die lekker lang blijft hangen!

    KOMT IE: 'De poes, van tante loes, die heeft een kaaaaaaaater die heeft kaaaaaater de poes van tante loes lalalala lalala lalala llalala lala la laaaaaaaaa

    veel plezier ermee!! hihihi

    x

  • 08 Maart 2011 - 18:42

    Greet En Fons:

    Hallo Yvonne,

    Als we al die mooie foto's van Engeland zien, dan kunnen we bijna niet meer wachten tot het mei is (en ook om jou te zien natuurlijk.....)

    Veel plezier met pa, ma, Ine en Ad.

    Groetjes,

    Fons en Greet

  • 08 Maart 2011 - 21:10

    Guido:

    Hallo Yvonne, prachtig dat je mooie resultaten hebt geboekt! Geeft weer kick heh? De Black Swan moeten we nog zien. We hebben wel de King's Speech gezien, erg mooi! Chris en Gideon doen aan Carnaval, wij wat minder :)
    groetjes!

  • 09 Maart 2011 - 12:11

    Marcha:

    Hey Yvonne!
    Je hebt dit jaar gewoon een carnaval met mooi weer gemist!:O Maargoed, daar krijg je wel 'n super stage in Engeland voor terug!;) Maar mooi dat je vector nu klaar is, kun je idd weer verder (ik doe hetzelfde maar ik hoef maar 1 fragment in te bouwen, dat is 'n stuk makkelijker vs mij dan 3 ;)) Succes met je onderzoek!!
    Lfs,

  • 09 Maart 2011 - 19:21

    Caroline:

    Hey,

    Echt super fijn dat je nu eindelijk je DNA in je vector hebt zitten. Zou wel leuk zijn als je er nog een stapje verder mee komt. Maar, alle beetjes zijn al genoeg.
    Het klinkt wel leuk dat je dadelijk nog een beetje meer van Engeland kan zien. Slim dat je het toch hebt gepland, je zal er vast van genieten. Doe dat ook maar. Veel succes en plezier nog!

    XX

  • 11 Maart 2011 - 15:59

    Nichtje Lotte:

    Klinkt allemaal weer heel leuk en gezellig.
    Nog bedankt voor je felicitatie kaartje, superleuk, een kaartje helemaal uit engeland :) Ik geef een beetje een late reactie omdat ik van zondagnacht tot donderdagnacht naar Turkije was, met Jeroen en zijn familie. Dus mijn verjaardag heb ik daar gevierd en dat was super!
    Heel veel plezier nog en ik lees het allemaal snel weer !

  • 15 Maart 2011 - 21:05

    Petra:

    Hee Yvonne, fijn dat het op alle fronten zo goed gaat!
    Hier is het wel heel stil in huis nu na jij en Daan ook Chris weer in het buitenland zit.
    Leuk hoor Engeland, vooral als de zon schijnt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 18117

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: