Ik kom tijd te kort.. - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Ik kom tijd te kort.. - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Ik kom tijd te kort..

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Lieve allemaal,

Nog maar 7 daagjes stage en dan zit het erop dus ik dacht ik zal, voor degene die nog geïnteresseerd zijn in mijn project hier, een korte update geven.

Zoals sommige van jullie misschien weten, was ik begin april zo ver als dat mijn baas van te voren hadden gehoopt.
Ik had mijn 3 stukken DNA aan elkaar zitten, vervolgens had ik dit gekloneert in een bacterie en nadat dit was gelukt, had ik dit overgeplaatst naar een andere bacterie, die uiteindelijk gebruikt zou worden voor mijn project. Na het controleren van het DNA kwam ik er helaas achter dat er in de gehele DNA code 3 basen (letters) misten. Om te controleren of een DNA code klopt, krijg je een code te zien van 4 verschillende letters: A T G C. De 3 letters die misten waren net op een belangrijke plek, namelijk waar het DNA afgelezen wordt. Ik ben afgelopen maand dus druk bezig geweest om dit te 'repareren'. Vorige week heb ik de resultaten hiervan binnen gekregen, en het is me gelukt om de 3 basen/letters er weer in te plaatsen !!
Aangezien het nu mijn laatste daagjes zijn, zitten mijn dagen helemaal vol gepland en hopelijk levert dit uiteindelijk goed resultaat op. Afgelopen zondag had ik ook een paar uurtjes gewerkt en ik had toen gecontroleerd of mijn gerepareerde stuk DNA in de nieuwe bacterie zat en dat is gelukkig het geval. Dat wil zeggen dat ik nu deze laatste dagen in de testfase zit en ik als het goed is vrijdag en volgende week (waarschijnlijk op mijn laatste dag) gedeeltelijk weet of alles wat ik heb gedaan met succes was. :)

Ondanks dat ik het zo druk heb op stage, heb ik daarnaast ook nog veel leuke dingen gedaan. Vorige week ben ik samen met 3 vrienden van stage naar Wells-next-the-sea geweest en daar hebben we op een plein de Royal wedding gekeken op een groot scherm. Het was echt super lekker weer, dus dat was wel leuk. Na het huwelijk zijn we naar de camping gereden waar we die avond zouden overnachten. Het was echt al super lang geleden dat ik had gekampeerd, dus was wel leuk om dat weer een keer te doen. Aangekomen op de camping hadden we wat moeite met het opzetten van de tent, aangezien die erg groot was en het waaide nogal hard.
De dag erna waren we op tijd opgestaan aangezien we de tent weer in moesten pakken om naar de volgende camping te rijden en er stond 20 km wandelen op het programma. Uiteindelijk hebben we dat weekend erg veel gelopen, van Wells-next-the-sea tot Cromer, en het was echt heel erg leuk! Het was een super mooie omgeving met af en toe erg gezellige dorpjes.

Ook de maandag was ik vrij aangezien het een bankholliday was en deze dag bestond vooral uit het voorbereiden van mijn presentatie. Ik had met mijn begeleidster afgesproken om dinsdag ochtend mijn presentatie voor haar alleen te geven zodat ik nog een beetje kon oefenen. Woensdagochtend was het dan eindelijk zo ver en moest ik mijn presentatie houden voor 15 mensen. Ik was in het begin best wel zenuwachtig, maar toen uiteindelijk iedereen er was en ik eenmaal klaar stond om mijn presentatie te geven, had ik eigenlijk nergens meer last van en ging het bijna vanzelf. Achteraf kreeg ik erg positieve reacties dus hopelijk gaat het eind juni ook zo goed, het voordeel is dat ik hem dan in het Nederlands mag geven.

Deze maand is er een festival in Norwich en dit was afgelopen weekend begonnen. Het was weer erg lekker weer en overal in het centrum en in de parken was wel iets te doen dus was erg gezellig!!

De komende daagjes zal ik vooral veel te vinden zijn op mijn stage en vrijdagavond ga ik samen met mijn huisgenootjes uit eten, als afscheidsetentje (en nog een beetje voor mijn verjaardag, want dat had ik nog steeds te goed haha :P). Zaterdag ga ik samen met vrienden van stage waarschijnlijk gezellig wat drinken in een pub en de donderdagmiddag heeft mijn begeleidster een afscheidslunch geregeld in een pub met al mijn collega’s dus dat is wel erg leuk.

Vrijdag 20 mei komen pap en mam naar Norwich zodat ze mij mooi kunnen helpen met het inpakken van al mijn spullen (toch ? ;) haha ) en zaterdagochtend zullen we naar Wales vertrekken waar we nog een weekje vakantie zullen gaan vieren. We hebben een heel leuk huisje gehuurd aan zee met uitzicht op de bergen, dus ik denk dat dat helemaal goed gaat komen.
We zullen vrijdag 27 mei pas laat terug zijn en ik hoop dat ik jullie dan zo snel mogelijk weer kan zien !

Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om jullie allemaal weer te zien!

Liefs xx
Yvonne

  • 10 Mei 2011 - 20:43

    Guido En Petra :

    Hoi Yvonne

    Fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. Geniet nog van het weekje vakantie met je ouders en we kijken er naar uit om je hier weer in den Bosch te ontvangen!

    groetjes,

    Guido en Petra

  • 10 Mei 2011 - 21:25

    Mama Papa:

    hoi Yvonne
    Leuk dat je ons nog ff op de hoogte houdt van de laatste loodjes van je stage! Knap wat je daar bereikt hebt! We zijn trots op je:-) We hopen samen met jou te genieten van een mooie reis naar Wales om deze periode gezellig af te sluiten. Daarna terug naar huis om iedereen weer te zien na zo'n lange periode!
    Tot volgende week.
    Groetjes liefs xxmp

  • 11 Mei 2011 - 08:56

    Anouk:

    Wauw echt nog maar 7 dagen! Succes en veel plezier he! En tot over een paar weekjes. Ik zet de wijn vast koud ;)

  • 11 Mei 2011 - 17:34

    Adrie En Ineke:

    hoi yvonne
    hartstikke weer leuk om je verslag te lezen zal het gaan missen

    ik zal je niet zien voor na 4 juni wij gaan namelijk 28 mei op vak. naar andulusie
    heel veel groetjes xxx ineke en adrie

  • 11 Mei 2011 - 18:42

    Ine:

    Je kan al van een geslaagde stage spreken, ongeacht wat het precieze eindresultaat zal zijn.
    Toch wel spannend natuurlijk. Leuk als het laatste stukje ook nog lukt.
    En dan nog een weekje lekker vakantie vieren.
    De foto´s laten een stukje mooi Engeland zien. Met een beetje mooi weer zal dat echt genieten zijn.
    Helaas ben ik het weekend van 27 mei weg, maar ik zal je daarna weer snel zien. Veel succes bij de laatste loodjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 18121

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: