Stage, film, musical en de pub. - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Stage, film, musical en de pub. - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Stage, film, musical en de pub.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

De tijd gaat echt zo snel, ik zit alweer een week in Norwich!
Het is hier echt heel erg leuk en ik ben nog steeds blij met mijn keuze om mijn afstudeerstage hier te doen.

Woensdag ben ik met de bus naar mijn stage gegaan, want de weg die ik de eerste 2 dagen had gelopen was toch wel erg saai. Met de bus was het goed te doen, dus ik denk dat ik vaker met de bus ga.
Eenmaal aangekomen op mijn stage ben ik wat artikelen gaan lezen over mijn opdracht en 's middags had ik een health and safety (gezondheid en veiligheid) bijeenkomst. Er zijn een aantal cursussen en bijeenkomsten die gevolgd moeten worden wanneer je een nieuwe werknemer bent en de health and safety bijeenkomst was hier 1 van. Deze week zijn er meer nieuwe studenten begonnen, dus dankzij deze cursussen heb ik hun ook leren kennen.

‘s Avonds ben ik samen met mijn huisgenoot Robert en een aantal andere internationale studenten, naar een film geweest. Een van de studenten had gehoord dat we gratis naar een film konden in de universiteit. Nadat we daar aan waren gekomen, bleek het gewoon in een normaal klaslokaal te zijn. Deze filmavond was georganiseerd voor en door internationale studenten en de film die ze draaiden was in het Spaans met Engelse ondertitel. Het was best wel druk, waardoor ik soms de ondertitels niet kon lezen. Erg handig..
Na de film waren we nog even naar een pub op de campus geweest. De pub zelf vond ik meer lijken op een sportkantine met grote TL-lampen en zonder muziek. Maar ondanks dat, was het wel erg gezellig!

De dag erna (donderdag) was ik op mijn stage begonnen met praktijk, dit was meer om wat dingen te oefenen en een beetje handigheid te krijgen in een aantal praktische vaardigheden die ik voor mijn project moet gaan gebruiken. Voor degene die willen weten wat ik moet doen op mijn stage, zal ik proberen mijn opdracht in het kort uit te leggen.
Het doel van mijn hele stage is onderzoeken of het mogelijk is om een vaccin te produceren voor het norovirus. Dit is een virus dat buikgriep veroorzaakt.
Hierbij maak ik gebruik van een menselijke darmbacterie en deze moet ik zo aan passen dat het gebruikt kan worden voor het ontwikkelen van een vaccin dat bescherming biedt tegen norovirus infecties. Ik moet het DNA (code met erfelijke informatie) uit het virus isoleren (eruit halen) en dit moet ik aanbrengen in de bacterie. Vervolgens volgen er een aantal stappen en het is de bedoeling dat deze bacterie uiteindelijk antistoffen gaat produceren tegen dit virus.
Ik heb hier 7,5 maand de tijd voor, dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Donderdag was ik pas rond half 6 klaar op mijn stage en voordat ik thuis was, was het alweer 18.00. Deze avond zou ik samen met Barbara, Robert en een vriend van hem naar een musical gaan en hiervoor moesten we de bus van 18.15 hebben. Ik had maar 5 minuten de tijd om me klaar te maken en wat te eten, dus had ik maar snel een paar boterhammen gesmeerd zodat ik ze onderweg op kon eten. Barbara heeft 2,5 jaar bij het theater hier in Norwich gewerkt en aangezien ze daar nu weggaat, kreeg ze gratis kaarten voor de musical Spamalot. Het viel me niet tegen dat ik het allemaal kon verstaan en volgen! Het was een hele grappige musical ( met veel flauwe grappen), en we hebben 1,5 uur lang zitten lachen. Na de musical zijn we nog even een pub in geweest, hier had ik mijn eerste Engelse pint gedronken :p. Het was een erg geslaagde avond!

Vrijdag had ik weer een drukke dag op stage en ’s middags wilde ik mijn buskaart gaan halen bij een winkel op de campus van de universiteit. Ik was daar om 16.15 en toen bleek de winkel al dicht te zijn want alleen deze dag hadden ze de winkel eerder gesloten, namelijk om 16.00. Dus nu moet ik tot maandag wachten met mijn buskaart, en ik hoop dat ik er dan wel op tijd kan zijn.
Vrijdag avond ben ik erg vroeg gaan slapen, want ik was erg moe na zo’n week met allemaal nieuwe indrukken.

Vanmiddag ga ik even het centrum in om een Engelse telefoon te kopen en vanavond ga ik misschien naar een club hier in Norwich. Ik denk dat ik het weekend zo wel doorkom ;).

en over 3 weken komt Daniël hierheen, want dat is het weekend van mijn verjaardag, dus dat is een érg leuk vooruitzicht!!:)

Liefs Yvonne


  • 09 Oktober 2010 - 16:16

    Marcha:

    Leuke opdracht! Hopelijk lukt 't allemaal 'n beetje, tis wel zo fijn als je wat leuke resultaten krijgt, veel succes!

  • 09 Oktober 2010 - 16:21

    Karin:

    Hey zusje,

    Leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt en al veel dingen hebt gedaan! Een fijn weekend,

    Liefs,
    Karin

  • 09 Oktober 2010 - 21:46

    Petra:

    Hee Yvonne

    Wat een goed begin van je tijd in Engeland. Zo te zien heb je het al helemaal naar je zin. Je huis en tuin zien er ook super uit
    Enjoy!

    Groetjes van Guido,Gideon en Petra

  • 12 Oktober 2010 - 12:06

    Nicole:

    Hee Yv,

    jij zit helemaal op je plek daar! Echt super om al die leuke verhalen te horen over je stage en over de nieuwe mensen die je hebt leren kennen!
    Tot snel;)
    x x

  • 14 Oktober 2010 - 19:41

    Guido:

    Klinkt goed Yvonne! leuke verhaaltjes en lijkt me een interessante uitdaging die je hebt als stageopdracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 18124

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: