De eerste 2 dagen stage - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen stage - Reisverslag uit Norwich, Verenigd Koninkrijk van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen stage

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Norwich

Hallo allemaal.

Gisteren was de grote dag, het was namelijk mijn eerste stage dag bij institute of food research (IFR).
Voordat ik hierheen ging moest ik eerst afscheid nemen van pap, mam en Daniël en dit was moeilijker dan ik dacht. Gelukkig voelde ik me al snel beter nadat ik het instituut binnen was.

Ik moest me melden bij de receptie en daar lag een welkomst pakket voor me klaar. Mijn begeleidster werd vervolgens gebeld en kwam me bij de receptie ophalen. Ze is heel erg aardig en komt oorspronkelijk ook uit Nederland dus we kunnen als dat nodig is ook in het Nederlands praten.

Nadat we even wat hadden gedronken en gepraat kreeg ik een rondleiding door het gebouw en het lab. Uiteindelijk heeft ze me voorgesteld aan alle mensen met wie ik ga werken en er werken hier heel veel (internationale) mensen dus ik moet toegeven dat ik de helft van de namen al snel weer vergeten was.
Aan het einde van de dag had ik besloten om naar mijn huis te lopen, het instituut ligt 3km van mijn huis af dus het was zeker een half uur lopen, maar het was op zich wel goed te doen.

Vanochtend ben ik weer lopend naar mijn stage gegaan. Ik kan ook de bus pakken, maar deze rijd zo ver om dat ik er nog langer over doe. Ik moet dus even uitzoeken waar ik een andere bus kan pakken. Maar zolang het droog blijft vind ik het niet erg om te lopen. Ik kan misschien een fiets lenen van mijn begeleidster, dus dat zou erg fijn zijn. Hopelijk gaat dat fietsen hier een beetje goed, aangezien het aan de andere kant van de weg is.

Vandaag was het in ieder geval weer leuk om mijn stage. Ik heb eerst wat artikelen gelezen over mijn opdracht (de opdracht zal ik de volgende keer beschrijven als jullie willen) en uiteindelijk nog wat dingen geregeld waar we gisteren geen tijd meer voor hadden. 's Middags ging ik samen met een Franse student lunchen, zij werkt hier nu voor 3 maanden en kent dus al meer studenten hier. Uiteindelijk waren we met 6 internationale studenten (zij komen uit Frankrijk, Duitsland, Spanje en Wales). Het is erg leuk om zoveel andere internationale studenten in contact te komen.

Morgen moet ik rond half 9 op mijn stage zijn en dan zal ik mijn eerste (oefen)experimenten gaan uitvoeren. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Heel veel liefs
Yvonne



  • 05 Oktober 2010 - 19:50

    Robin:

    Hey!

    Leuk dat je al zo vroeg andere studenten hebt ontmoet. Stagebedrijf klinkt ook goed (:

  • 05 Oktober 2010 - 20:42

    Rianne:

    Goed bezig nichie!

  • 05 Oktober 2010 - 20:57

    Mama:

    hoi Yvonne
    we hebben samen met jou en Daniel genoten van het weekend in het mooie Norwich en vinden het fijn dat we gezien hebben waar je nu woont en werkt.Heel veel succes met je stage en geniet van de komende tijd in Engeland.Groetjes liefs xx m p

  • 05 Oktober 2010 - 22:21

    Marcha:

    Hey!
    Klinkt wel als 'n prima stageplaats daar!:) Ben benieuwd naar je opdracht, die moet je de volgende keer maar beschrijven ;)
    Succes!

  • 06 Oktober 2010 - 07:37

    Caroline:

    Hey,

    Zo te horen heb je het al naar je zin, dat is alleen maar fijn. Zo gaat de tijd alleen maar sneller.
    Ben benieuwd wat je opdracht inhoud,hoor het graag. Heel veel succes en plezie ;)

    X Caroline

  • 06 Oktober 2010 - 15:06

    Laura:

    ooooh klinkt allemaal super!

    Nog heel veel plezier :D en kben benieuwd naar je volgende verhaaltjes!!

    xx

  • 06 Oktober 2010 - 16:38

    Ineke:

    kei leuk dat je zo ons op de hoogte houdt van je wel en wee in dat verre engeland ik kijk al weer uit naar je volgen de verslag
    geniet ervan gr ineke

  • 07 Oktober 2010 - 14:37

    Ine:

    Hoi Yvonne,
    De verhalen van je ouders hebben me nieuwsgierig gemaakt naar je nieuwe woonplek.
    Norwich schijnt echt een mooie stad te zijn.
    Goed om te horen dat je stageplaats tot nu toe bevalt. Door zoveel nieuwe contacten mis je je vriendje(s) en familie iets minder.
    Veel plezier en succes met je opdracht.

  • 07 Oktober 2010 - 18:29

    Ed En Wil:

    Hallo Yvonne we vinden het leuk om je te volgen via deze site. zo te zien heb je het leuk. groetjes van ons en ook van Gideon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Norwich

Afstuderen in Norwich

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

Ik kom tijd te kort..

28 April 2011

Het einde is in zicht

03 April 2011

York, bezoek en zeehonden

07 Maart 2011

De lente komt eraan !

07 Februari 2011

Bezoek, strand, bios en stage
Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 18125

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: