Alsof we in een dierentuin leven - Reisverslag uit Cartago, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Alsof we in een dierentuin leven - Reisverslag uit Cartago, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Alsof we in een dierentuin leven

Door: Yvonne en Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Juni 2012 | Costa Rica, Cartago

Hallo,
Onze laatste daagjes zijn alweer aangebroken, niet normaal hoe snel deze 3,5 week voorbij zijn gevlogen.
In de vorige plaatsjes hadden we geen computer, dus vandaar dat we even niks van ons hebben laten horen. Vanaf Monteverde zijn we s ochtends vroeg (! 6 uur hadden we al de bus) vertrokken richting Puntarenas, waar we een boot hebben gepakt richting Montezuma. Puntarenas was geen leuke havenstad en hier zijn we dan ook zo snel mogelijk weg gegaan. De boot was maar een uurtje en daarna moesten we nog overstappen op een bus die vol zat met locals en vooral veel schoolkinderen, we vielen dus wel op.
We waren van plan om maar een aantal daagjes te blijven in Montezuma, een plaatsje aan de Pacifische kust. Maar we hadden het hier zo goed naar onze zin dat we steeds een nacht erachter aan bleven plakken. Vrijdag 8 juni hadden we een speedbootje gepakt naar Isla Tortuga, en zagen toen af en toe wat dolfijnen uit het water springen! Eenmaal aangekomen bij Isla Tortuga zagen we de witte stranden met palmbomen al en super blauw helder water, in een woord GEWELDIG !!
We hebben hier eerst een uurtje gesnorkelt en de rest van de dag gewoon lekker genoten van het uitzicht en de dieren. Af en toe kwam er ineens een soort stekelvarken langs lopen of een leguaan, haha het gekke is dat we er na een tijdje niet eens meer van op kijken.
De rest van de dagen in Montezuma hebben we vooral genoten van het mooie weer, de stranden en wat gehiked in de omgeving.
Op zaterdagochtend hadden we met 7 andere Nederlanders de voetbalwedstrijd gekeken in een leuk barretje maar helaas was de wedstrijd zelf wat minder leuk.
De twee Nederlandse jongens die we al een aantal keer eerder hadden gezien hadden ons zondag een lift gegeven naar de boot richting Puntarenas, zij wilden namelijk dezelfde boot pakken. Helaas wisten we van te voren niet hoelaat deze zou gaan en toen we daar aankwamen bleek hij net weg te zijn en moesten we nog 2 uur wachten. Ze hadden dus besloten om met de auto naar dat punt te rijden, want dat zou ongeveer 3,5 uur zijn en dus niet veel verschil uitmaken. Dit was een goede keuze, want we hadden erg mooi uitzicht. Onderweg hebben we met zn 4e nog even iets gegeten en toen zijn we doorgereden naar de havenstad waar wij over moesten stappen op een bus richting Quepos. De bus zou om half 5 vertrekken en om half 5 reden we net Puntarenas in, Chrissy en ik zaten dus al in de Lonely Planet te kijken waar we konden overnachten. De eerst volgende bus ging namelijk pas de ochtend erna .
Op dat moment zagen we net onze bus rijden, in de richting waar wij vanaf kwamen. Degene achter het stuur had besloten om hem te achtervolgen dus voordat we het doorhadden werd de auto omgedraaid en redden we achter de bus aan in de hoop dat hij bij een bushalte die we tegen kwamen zou stoppen. Gelukkig deed die dat en op dat moment hebben we snel de bus ingehaald en zijn wij bij de volgende bushalte eruit gesprongen met onze backpacks. Het ging allemaal zo snel, dat het pas tot ons doordringde toen we eenmaal in de bus zaten haha.
Quepos is een ander plaatsje aan de Pacifische kust , dat vlakbij een national park ligt. Toen we door dit stadje liepen, zag je de apen overal gewoon in de bomen springen.
Vorige week dinsdag zijn we naar het national park Manuel Antonio gegaan, dit was erg leuk ! Erg veel dieren gezien en super mooie stranden ! Helaas was het deze dag erg druk. Toen we op het strand lagen, zagen we af en toe een aapje langs lopen, maar helaas kwamen er vervolgens ook 100 toeristen erachteraan haha.
Nadat we een wat rustiger strandje hadden gevonden hadden we besloten om daar maar even bij te komen, na een lange hike. Helaas konden we hier maar eventjes relaxen, want zonder dat we het doorhadden zat er ineens een wasbeer in mijn tas !! haha Gelukkig pakte hij bij mij maar een pakje tissues eruit, iets later zagen we dat hij met iemands telefoon er vandoor ging en deze konden ze niet meer terug vinden.
Vanaf Manuel Antonio zijn we naar Corcovado gegaan, een national park in het zuiden. Tijdens het bootritje hierheen, zagen we af en toe een krokodil in het water zwemmen, echt niet normaal hoe groot die beesten zijn. In Corcovado sliepen we in een super leuke mooie accomodatie midden in de natuur waar we twee nachten zouden blijven. We hadden het daar zo goed naar onze zin dat het er 4 werden. Het uitzicht hier was super mooi en de papagaaien en tucans vlogen gewoon de hele dag langs.!!
In Corcovado hebben we een dagje een hike gedaan van 4.5 uur. Hierbij werden we met een quad afgezet bij een strand en vanaf daar zijn we terug gelopen naar het stadje. Onderweg liepen we langs mooie stranden en af en toe door de jungle, waarbij we zelfs rivieren moesten oversteken.. Halverwege kwamen we wat aapjes tegen, met wat baby aapjes. Super schattig, dachten we tot we er wat fotos van hadden gemaakt.. De aapjes werden super agressief en kwamen van alle kanten op ons afgerend.. Chrissy en ik hebben nog nooit zo hard heuvel op en af kunnen rennen haha. Aangezien de apen de weg hadden geblokkeerd, waren we terug gerend en we durfden niet meer verder haha. Er was ook een Duitse jongen met ons mee aan het hiken en hij had ons overgehaald om het toch nog maar een keer te proberen.. Pff dat was echt eng, maar we hebben het overleefd. Nu zitten we in Cartago, een plaatsje vlakbij de hoofdstad. We wilden vanochtend een bus pakken richting de Irazu vulkaan, maar helaas kwam de bus niet opdagen.
Morgenavond vliegen we terug en we zullen na 17 uur vliegen woensdag om 18.30 landen in Dusseldorf.
We gaan nu nog even genieten van ons laatste dagje hier en kijken terug op een geweldige reis !

Groetjes
Yvonne en Chrissy

• 18 Juni 2012 - 18:48

Petra:

Hi ladies

Een fantastische reis om straks op terug te kijken!!
    Wij halen Daan morgen op van het militaire vliegveld, jullie zijn wel globetrotters!
    Tot gauw en een goede terugreis gewenst.

groetjes,
    uit de Frederik Hendriklaan

• 18 Juni 2012 - 19:09

Ineke:

Hoi saampjes Wat hebben jullie een mooie reis en veel gezien en beleefd
    En wat zijn die 3 en half week vlug voorbij
    Ik wens jullie morgen een fijne terug reis
    En hoop je vlug te zien

Gr Adrie en Ineke

• 18 Juni 2012 - 19:14

Ingrid :

Hee ladies,
    Wat een geweldig avontuur weer! leuk joh.. ik zie jullie al gaan als echte helden achtervolgd door allemaal apen..
    Wel goed dat jullie tijdens de reis zo aan jullie conditie werken!hihi
    Geniet van jullie laatste mooie dagje daar, en een hele goede terugreis!
    Tot snel,

Veel liefs Merlijn & Ingrid

• 18 Juni 2012 - 20:20

Mam En Pap :

Hoi Yvon en Chrissy
    Super leuk al die verhalen van jullie!
    wij hebben ook van veraf mee genoten, door al de mailtjes en prachtige foto"s die jullie gestuurd hebben:-)
    Een hele goed reis terug en tot ziens!!
    Groetjes liefs xxmp

• 19 Juni 2012 - 14:30