Pura Vida! - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Yvonne en Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Mei 2012 | Costa Rica, Cahuita

Hey,Hier weer een berichtje vanuit Costa Rica.Gisteren hebben we reggeatown Puerto Viejo verlaten. We hebben hier 2erg leuke daagjes gehad. Afgelopen maandag hadden we fietsen gehuurden zijn we naar Manzonillo gefietst, een kustplaatsje dat ongeveer 13km fietsen was. Dit was echt geweldig ! De weg liep door jungle enonderweg zagen we veel mooie en vooral erg grote vlinders, aapjes enveel kleurijke vogels. Eenmaal aangekomen in Manzanillo hebben wegenoten van het mooie strand, de lonely planet had zeker gelijk!Gisteren zijn we met de bus naar Cahuita gegaan en daar zitten we ophet moment in een internetcafé. We hebben hier een erg leuk hostel metuitzicht op zee en een klein (privé) zwembad. Je merkt echt aan allesdat het laag seizoen is, volgens mij zijn wij momenteel de enigegasten in het hostel.´s avonds zijn we wat wezen eten en drinken in een leuke cocosbar,waar we later op de avond ook nog met de twee Nederlandse jongens, diewe op het vliegveld hadden leren kennen, een paar biertjes encocktailtjes hebben gedronken. Het was iets later geworden dangepland, vanochtend moesten we namelijk alweer om 5 uur opstaan,aangezien we met een jungletocht mee zouden gaan. Om half 6 werden weopgehaald en we zijn toen naar een klein huisje in de jungle gereden.Hier zijn we met een gids en nog 2 andere in een roeiboot gestapt enhebben we 3 uur lang genoten van het uitzicht. De boottocht ging doorerg smalle riviertjes en door de lagoon. Onderweg zagen we super veelmooie vogels, aapjes in de bomen, krokodillen in het water (helaaszaten ze vooral onderwater dus geen foto´s kunnen maken), kaaimannenen nog veel meer. Het vroege opstaan was dus zeker de moeite waard !Morgenvroeg vertrekken we richting Tortuguero (een schildpaddeneiland,maar helaas is het niet het seizoen voor de schildpadden), waarwe met een bootje heen gaan en ook hier zullen we weer krokodillen,aapjes, luiaarden en nog veel meer gaan zien. Dus we hebben er zin in!!De foto´s volgen zo snel mogelijk.

Groetjes, Chrissy en Yvonne

• 31 Mei 2012 - 04:41

Wieteke:

Hey meiden,
    Dit klinkt allemaal geweldig!! Geniet ervan :)

• 31 Mei 2012 - 07:11

Guido:

Ziet er allemaal erg mooi uit! Hasta la proxima!

• 31 Mei 2012 - 07:44

Mam En Pap:

Super leuk Yvon en Chrissy wat je ons allemaal laat zien en lezen over jullie reis!
    Geniet nog verder:>) groetjes liefs van ons xxmp

• 31 Mei 2012 - 19:33

Deborah:

WOWIE! Leuk hoor meiden. Door jullie verhalen krijg ik helemaal zin om binnenkort ook te gaan! En dat duurt niet lang meer :) .Geniet en zeker niet met mate! x

• 01 Juni 2012 - 19:25

Marcha:

Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin!:) Veel plezier nog het ziet er echt super mooi uit daar!

• 02 Juni 2012 - 15:32

Els:

Oke jullie winnen. Jullie hebben mooiere stranden..... ;)
    Haha geniet er lekker van. Ik kan niet wachten op meer foto's en alle verhalen. Veel plezier! xx

• 04 Juni 2012 - 10:17

Lieke:

Het klinkt echt super! En ook de eerste foto's zien er mooi uit. Ga er nog maar lekker van genieten!