Krokodillen, paardrijden en canopy - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Krokodillen, paardrijden en canopy - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Krokodillen, paardrijden en canopy

Door: Yvonne en Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Juni 2012 | Costa Rica, Monteverde

Hey,
We zitten nu in Monteverde, een plaatsje midden in de bergen.
Ons vorige bericht was geschreven in Cahuita, dus we zullen vanaf daar verder gaan.
Donderdagochtend hebben we een taxi en boot gepakt richting Tortuguero, een plaatsje wat in het noorden van de caribische kust ligt en wat alleen te bereiken is per boot.
De boottocht naar dit plaatsje was zoo gaaf, we hebben super grote krokodillen gezien op een meter afstand, heel veel apen, schildpadjes en nog veel meer.!
Eenmaal aangekomen in Tortuguero werden we opgewacht door onze gids en kregen we een rondleiding door het kleine plaatsje, dat alleen maar smalle zandweggetjes heeft. Vrijdagochtend begon met een hike in het nationaal park en rond 11 uur zaten we in een bootje op weg naar La Fortuna, wat bekend staat om een erg grote vulkaan. In La fortuna hadden we een 5 sterren hostel met een super mooi zwembad en we sliepen hier in n luxe tent, erg leuk!
Zaterdag hebben we een hike gedaan in het park naast de vulkaan. Helaas was het geen mooi weer, dus we liepen 2 uur lang door de regen en onweer.. De groep met wie we waren was erg gezellig, allemaal van onze leeftijd; een aantal amerikanen en 4 mensen uit Isreal. Tijdens de rit terug stapte de gids uit en haalde hij een aantal gifgroene kikkertjes met rode ogen te voorschijn. Dit was echt super grappig, want hij liet ze los in het busje waar wij met z'n 10e in zaten. Aangezien het donker was, konden we niet zien waar ze heen liepen/sprongen, dus af en toe voelde je ineens een kikker over je heen lopen en er sprong er zelfs een bij iemand op haar voorhoofd haha.
Na deze stop zijn we door gereden naar een rivier, waar onze gids een aantal zaklampen neer had gehangen zodat het wat verlicht was. Het water van de rivier was 38 graden en was midden in de natuur. Toen we er eenmaal in zaten, kregen we een zetje en gleden we zo van een waterval af in een iets lager gelegen stuk. Het was net alsof we in een jacuzzi zaten, maar dan midden in de jungle. We kregen zelfs een masker van modder afkomstig van de vulkaan en een cocktailtje erbij, genieten dus ! Helaas hebben we geen waterproof camera, dus hier hebben we geen foto's van.
Zondagmiddag hebben we een bus-boot-bus gepakt naar Monteverde en dat is waar we nu zitten. De weg hierheen was wat minder, vooral het laatste gedeelte aangezien het 2 uur lang een onverharde weg was met veel stenen en kuilen in de weg.. ' s avonds zijn we hier in een restaurantje wat gaan eten en toen kwamen we toevallig een Nederlandse jongen tegen die we die ochtend hadden ontmoet in het hostel in La Fortuna. Na het eten kwamen we de 4 israeliers tegen en zijn we met hun even een bar in gegaan, was erg gezellig.
Gisteren ochtend zijn we wezen paardrijden in de bergen. Dit was voor ons allebei erg lang geleden, dus we waren benieuwd hoe dit zou zijn, maar toen we eenmaal op het paard zaten bleek dat we (gelukkig) vrijwel niks hoefden te doen haha. Het uitzicht vanaf hier was zooo mooi. Af en toe was het wel even spannend, want het waren erg smalle paadjes en soms lagen die nogal dicht bij de afgrond..
Gisterenavond hebben we een nightwalk gedaan, hierbij gingen we 2,5 uur met een zaklamp door de bossen lopen op zoek naar nachtdieren etc. Erg leuk, maar op dat moment wel eng, vooral toen we een super grote harige spin hadden gezien, iewl..
Vanochtend hebben we iets heel gaafs gedaan, namelijk canopy. Dit is via 14 verschillende touwen de hele jungle door zwieren. We kunnen niet omschrijven hoe leuk dit was !
Er waren een aantal verschillende manieren, zo was er een als een tarzan, hierbij moest je van een platform afspringen en maakte je het eerste stuk een vrije val en vervolgens vloog je zo op en neer tussen de bomen. Bij een andere ging je verticaal naar beneden en de laatste was een touw van 1 km lang waarbij je liggend, als superman met je armen gespreid, omlaag ging (Zie foto's).
Morgenvroeg pakken we de bus naar Montezuma, hier blijken erg mooie witte stranden te zijn!

Groetjes Chrissy en Yvonne

• 06 Juni 2012 - 05:36

Lotte T:

Hoi Yvonne,
    Het klinkt allemaal zo gaaf en het ziet er zo leuk uit, nu krijg ik ook echt de kriebels om ook gewoon zo´n mooie reis te gaan boeken haha!
    Heeeeel veel plezier nog daar en geniet er van!
    Liefs Lotte

• 06 Juni 2012 - 08:32

Ineke:

Hoi yvonne en chrissy Wij zijn ook in montverde geweest leuk is dat dan om terug te lezen
    Maar gelukkig geen kikkertjes in de bus
    gr ineke veel plezier jullie wij genieten mee

• 06 Juni 2012 - 16:35

Caroline:

Hey meiden,
    Het klinkt wel echt super leuk en gaaf wat jullie allemaal zien en doen. Ik moet zeggen, die kikker is wel echt cool!!!
    Geniet maar lekker van de vakantie. Kijk er naar uit om de volgende belefenis te lezen.

X Caroline

• 06 Juni 2012 - 19:52

Karin:

Hey yvon en chrissy,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Zo te lezen hebben jullie weer veel leuke dingen gedaan. Leuke foto's ;)

Veel plezier!

Veel liefs,
    Karin

• 06 Juni 2012 - 20:24

Mam En Pap:

Hoi Yvon
    Echt super leuk om te zien en lezen dat jullie vliegen in de jungle:-) Geniet verder van je vakantie en houdt ons op de hoogte van jullie avonturen;-)
    Groetjes liefs xx mp

• 06 Juni 2012 - 21:09

RIANNE:

oeps, begin jaloers te worden op mijn kleine nichtje. WAUW wat te gek allemaal! Veel plezier nog xxx

• 07 Juni 2012 - 06:12

Pan:

Super gaaf!!! Veel plezier verder :)

• 07 Juni 2012 - 13:17

Ine:

Nou dames, jullie zijn allebei superwoman, in plaats van superman.
    Enorm gaaf om te zien en te lezen wat jullie allemaal uitspoken. Eerlijk gezegd ook heel dapper, ik zou het allemaal niet durven. Maar ik geniet van jullie verhalen.
    Ga nog maar even door met schrijven, en vergeet vooral ook niet om er van te genieten, maar dat lukt wel zo te zien.
    Groetjes,
    Ine

• 09 Juni 2012 - 19:26

Anja:

wat geweldig allemaal,en weer een ervaring rijker.Geniet van jullie avontuur en kijk wel goed uit want we willen ons nichie wel weer graag heelhuids terug zonder krokdillenbeet o.i.d. groetjes van je tante