Eerste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Costa Rica

Door: Yvonne en Chrissy

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Mei 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo allemaal,
Gisteren zijn we na een lange vlucht goed aangekomen in de hoofdstad van Costa Rica, San Jose. In het vliegtuig en op het vliegveld kregen we veel aandacht van iedereen, ivm onze blanke huid en Yvonne haar blonde haren.
Toen we het vliegveld uitliepen werden we overspoeld met mensen die graag een taxi aan wilden bieden, een grote chaos. Tijdens het uitzoeken van een goede taxi, kwamen we een andere Nederlandse jongen tegen met wie we een taxi deelden richting het centrum. San Jose was zoals verwacht helaas geen schoonheid, maar gelukkig hadden we wel een leuk mooi hostel met een heerlijke tuin. 's Avonds gingen we met z'n drieen een hapje eten bij een gezellig restaurantje.
Vanochtend werden we vroeg wakker van alle vogel geluiden en hebben we onze plannen voor de aankomende week gemaakt. Om tien uur zaten we alweer in de bus richting de carabische kust. De busreis van 4.5 uur viel heel erg mee, we hadden een luxe bus en het uitzicht was super mooi. Eenmaal aangekomen moesten we in de hitte op zoek naar een hostel en kwamen we twee Duitse meiden tegem die ook nog geen hostel hadden, en de rest van de dag hebben we samen doorgebracht. Lekker op ons gemak het dorpje Puerto viejo verkend en wat gegeten met uitzicht op de mooie blauwe zee. Puerto Viejo is een typisch caribische plaats, een echt relaxoord, waar af en toe wel een wietlucht voorbij komt vliegen haha.
Morgen zijn we van plan om fietsen te huren en naar een plaatsje verderop te fietsen, hier blijkt het mooiste strand van Costa Rica te zijn, dus ben benieuwd. De rest van de week willen we richting een nationaal park en we zullen proberen om weer wat van ons te laten horen als we weer internet hebben, er staan nog veel leuke dingen op de planning.
Groetjes Chrissy en Yvonne

• 28 Mei 2012 - 07:04

Ine:

Heel fijn Yvonne en Chrissy, jullie zijn online en ik ontving in mijn mail het eerste berichtje.
    Zo begint Pinkstermaandag goed.
    Dat ziet er aardig relaxed uit op dat strand. Zou best wel even willen ruilen.
    Maar vanaf mijn bureaustoel kan ik het toch een beetje meebeleven. Veel plezier samen.

• 28 Mei 2012 - 08:11

Petra:

Dat klinkt niet alleen super, het ziet er ook geweldig uit op de foto's. Geniet ze!

• 28 Mei 2012 - 09:14

Mam En Pap:

Hoi Yvon en Chrissy
    Zo te horen hebben jullie je vakantieoord wel goed uitgekozen:.)
    Leuk de foto's en je verhaal erbij, zo kunnen wij ook meegenieten van jullie avontuur!!
    We kijken uit naar het volgende bericht!
    Nog een goede reis verder en veel plezier daar:)
    Groetjes liefs xx m p

• 29 Mei 2012 - 08:10

Karin:

Hi Yvon en Chrissy,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet lekker van het strand en de mooie natuur!

Veel plezier,
    liefs x Karin

• 30 Mei 2012 - 06:30

Pan:

Leuk, leuk, super leuk! Genieten ervan, ik kijk uit naar jouw nieuwe verhalen en foto's!

groetjes

• 30 Mei 2012 - 13:22