Bezoek, Chinese New Year en SuperBowl. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Bezoek, Chinese New Year en SuperBowl. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Bezoek, Chinese New Year en SuperBowl.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,


Hoe gaat het daar?
Lekker aan het genieten van de warme winter in Nederland?
 Ik heb hier het echte winter gevoel te pakken. Het is al weken erg koud en het blijft sneeuwen, gelukkig is het wel lekker zonnig en een strak blauwe lucht op de dagen dat het niet sneeuwt.

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven en om eerlijk te zijn heb ik bewust wat langer gewacht met dit berichtje. Waar ik in mijn vorige bericht nog erg positief en vol vertrouwen aan het vertellen was over mijn stage, kwam daar iets daarna al snel verandering in. De meeste van jullie hebben de situatie en mijn twijfels afgelopen weken al aan gehoord, dus ik zal proberen het kort te houden.
 De sfeer hier op het lab is heel anders dan ik gewend ben in Utrecht, iedereen is hier erg individueel bezig, sommige rennen de hele dag rond omdat ze zoveel deadlines hebben en dan zal ik jullie bepaalde opmerkingen van mijn baas nog besparen..
Aangezien ik hier in het begin heel erg afhankelijk ben van andere heb ik heel veel opstart problemen gehad. Het heeft me bijv. een aantal weken geduurd voordat ik eindelijk mijn cellen heb gekregen waar ik mee ga werken en helaas duurt het nu ook weer even voordat ze klaar voor gebruik zijn. Om mezelf zo nuttig mogelijk te maken heb ik in de tussentijd geprobeerd om andere zoveel mogelijk te helpen en mee te kijken met hun experimenten.
Het toppunt kwam eigenlijk twee weken terug toen een collega van mij (postdoc) de volgende vraag aan mij stelde; waarom ben je hier eigenlijk voor een half jaar op dit lab, waarschijnlijk is het zonde van je geld en tijd, de sfeer hier is niet goed en waarschijnlijk ga je hier niet veel leren. Hij raadde aan om een ander lab te kiezen als ik die kans had. (Dus het leek het even alsof mijn twijfels bevestigd werden.) Twee andere meiden (die in de tussentijd nu al zijn vertrokken) konden zijn opmerking goed begrijpen en waren het ook deels met hem eens. Door deze vraag was ik een aantal dagen van slag en wist ik niet zo goed wat ik ermee aan moest. Ik had besloten om in ieder geval vast op internet te kijken of er eventueel andere labs in het ziekenhuis waren waar ze onderzoek doen waarin ik geïnteresseerd ben. Ik kwam al snel uit op een lab waar ze onderzoek doen in de richting van immunotherapie, dat zou ik eigenlijk ook in eerste instantie gaan doen voor mijn stage die ik in Spanje had geregeld. Toevallig zag ik dat er tussen de medewerkers van dat lab een Nederlandse student stond dus had ik besloten haar te mailen. Vervolgens met haar in dit ziekenhuis afgesproken en gekletst over haar ervaringen hier etc. Het was uiteindelijk wel grappig want ik zei tegen haar dat het me elke keer weer verbaasd dat Nederlanders echt overal te vinden zijn en vervolgens tikte iemand op mijn schouder en zegt ‘ze zijn inderdaad overal’ haha. Ik kom haar (Sjoukje) hier nu vaak tegen in de gang en ben erachter gekomen dat ook zij op een afdeling werkt in de richting van immuuntherapie. Ze is zelf 2 maanden geleden hier begonnen als postdoc en nodigde mij meteen uit om mee te gaan naar een after work borrel op vrijdag, om zo nog meer mensen te leren kennen van MSKCC. Aangezien ze mijn situatie zo vervelend vond begon ze meteen met collega’s na te denken over eventuele opties om een klein projectje bij hun op het lab ernaast te doen. In de tussentijd heb ik ook hier aangegeven dat ik op het moment te weinig te doen heb en dat ik dus graag aan een extra project wil werken. Ik ben er van overtuigd dat ik hier uiteindelijk wel veel ga leren en ga er dus maar gewoon het beste van maken!
Vorige week is er een nieuwe collega bijgekomen die ook begrijpt dat het leven hier niet alleen om werken draait (in tegenstelling tot mijn huidige collega's die 24/7 werken) , dus daar ben ik erg blij mee.. ;) Er komt dus sowieso iets vooruitgang in en hopelijk heb ik volgende keer nog beter nieuws over mijn stage..

Naast deze "problemen" op stage heb ik gelukkig nog wel optimaal genoten van het leven in New York. 3 weken terug was Marise op bezoek en samen hebben we erg veel leuke nieuwe wijkjes, restaurantjes, koffiebarretjes etc ontdekt. Was een erg geslaagd weekend en zeker voor herhaling vatbaar! De vrijdag erop had ik ‘s avonds een afscheidsetentje van een collega en daarna zijn we nog even met z’n allen naar een bar geweest. Voor alle nieuwe medewerkers en degene die wegging werd door mijn baas non stop tequila shots uitgedeeld. Ik liet mezelf niet kennen dus heb gezellig mee gedronken haha. Ik vond het wel leuk om mijn collega’s een keer van een andere kant te zien.

Op zondag ben ik samen met Gina (meisje dat ik tijdens een eerdere meetup heb leren kennen) naar de Chinese Nieuwjaars parade gegaan in Chinatown. Was wel leuk om een keer te zien want het voelde even alsof ik echt in China was beland met 1000e Chinezen om me heen en veel mooie draken en leeuwendansen. Die avond stond in het teken van Super Bowl, de American football finale. Afgelopen weken werd overal afgeteld naar deze wedstrijd dus ik had best veel verwacht van deze avond. Samen met twee andere meiden zijn we naar een rooftop bar gegaan om de wedstrijd te gaan kijken. De wedstrijd zelf viel uiteindelijk tegen, alles behalve spannend (gelukkig werd dat bevestigd door de Amerikanen om me heen, het lag er dus niet aan dat ik nog niet alle regels begreep). Ik was erachter gekomen dat Gina net als ik gek is op bootcampen dus de ochtend erna stond ik om 5.30 naast mijn bed om te gaan bootcampen in Washington Square park. Het was erg vroeg en het sneeuwde, maar ik had afgesproken om samen met haar te gaan, dus kon helaas niet afhaken haha. Uiteindelijk was ik erg blij dat ik was gegaan want het was echt heerlijk om weer lekker buiten te sporten. Daarnaast was de groep erg gezellig en motiverend. Het was een half uur tabata, dat wil zeggen 20sec non stop alles geven tijdens een oefening en vervolgens 10 sec rust en dat een half uur lang. Gevolg; 4 dagen spierpijn.
Afgelopen weekend heb ik lekker rustig aan gedaan. Vrijdagavond even naar die borrel geweest waar ik het eerder over had, zaterdagavond lekker Indisch wezen eten met Tessa en zondag wezen brunchen in Williamsburg.

Morgenvroeg staat er weer een bootcamp training op de planning.
Verder ben ik de dagen aan het aftellen want Daniel komt al over 3 weekjes dus daar kijk ik heel erg naar uit!

Ik houd jullie op de hoogte

Groetjes Yvonne


  • 12 Februari 2014 - 14:03

    Mam:

    Hoi Yvon
    Natuurlijk was ik al op de hoogte van je tegenvallers de afgelopen weken, maar jou kende ga je er voor en zal het vast goed komen met je stage! We zijn al heel blij dat je kan genieten van alles eromheen en dat je al leuke vrienden hebt ontmoet om mee op stap te gaan en te sporten.
    Maak er het beste van en geniet:-) heel veel succes verder. Groetjes liefs xm

  • 12 Februari 2014 - 20:58

    Anja:

    lieve Yvonne
    Je bent een sterke meid ,dat weten we allemaal, en jij met je positieve instelling zal zeker een oplossing vinden. Geniet ondertussen van de mooie dingen die op je pad komen. Veel succes. Soms zit het even niet mee, maar je weet alles komt goed. We denken aan je en je weet, er zit een beschermengeltje op je schouder.
    liefs en xxx Van ons allemaal

  • 13 Februari 2014 - 22:54

    Guido:

    Hi Yvonne,
    Vervelend voor je dat het wat tegenzit met de stage. Meestal gaat dit soort dingen met leuke en minder leuke fases gepaard. Je leert er weer van en jij slaat je er vast weer doorheen! Fijn voor je dat het buiten het werk zo leuk is, je hebt al veel gezien in zo'n korte tijd. Geniet daar maar flink van, krijg je weer energie voor het werk. Groetjes, ook van Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 18111

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: