Florida, bezoek en een weekend in DC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Florida, bezoek en een weekend in DC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Florida, bezoek en een weekend in DC

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Fijne pasen allemaal.
Het is weer hoog tijd voor een nieuwe update.

Drie en n halve week geleden vertrok ik samen met Gina richting Florida om even een paar daagjes de zon op te zoeken. Aangezien het weer in New York nogal winters en wisselvallig was, kon ik wel wat zon gebruiken. We vlogen donderdagavond richting Orlando en werden op het vliegveld opgewacht door een vriend van Gina. Hij studeert in World Disneys studios en heeft een groot appartement in Orlando waar we het hele weekend konden blijven slapen, was echt ideaal.
Vrijdag zijn we naar de 2 water parken van Disney geweest, was erg leuk! Zoals ik zei ging ik naar Florida om de zon op te zoeken, maar helaas heb ik niet altijd geluk met het weer; zaterdag regende, stormde en onweerde het de hele dag (redelijk uitzonderlijk in Florida) waardoor we die dag niks hebben kunnen doen. Die avond zijn we met z'n 3e op stap geweest in Downtown Disney en hebben we lekker de hele avond gedanst. We konden het niet al te laat maken want op zondag hadden we een druk schema. We hadden bedacht om alle Disney parken in 1 dag te doen dus stonden we om kwart over 8 al in het eerste park; Animal Kingdom. Dit park was totaal anders dan Disneyland in Parijs. We hadden een jeepsafari gedaan waarbij ze heel afrika hadden nagebootst incl de dieren. Deze dag was het gelukkig wel warm (27 graden !) dus het was net echt alsof we in Afrika waren :).
Na alle atracties te hebben gehad in Animal Kingdom zijn we door gegaan naar de andere 3 parken. Uiteindelijk waren we om 12 uur 's avonds weer thuis en toen moest ik snel al mijn spullen bij elkaar pakken en nog vervolgens wat uurtjes slaap mee pakken want mijn vlucht naar New York was om 6 uur 's ochtends..
Vanuit het vliegveld in New York ben ik meteen door gegaan naar mijn stage, waar ik helaas weer meteen terug werd gebracht naar de realiteit. Ik had dat weekend onze vrijdag meeting gemist waarbij het niet al te gezellig was blijkbaar en dit was dan ook wel te merken op maandag ochtend. (stage blijft een unieke ervaring, wordt vervolgd)

De donderdagavond erna waren pap, mam, tante Ineke en ome Ad geland in New York. Ze hadden een hotel vlakbij mijn stage geregeld, dus 's avonds kon ik mooi nadat ik klaar was met mijn stage na hun toe lopen. Ik heb ze mijn kamertje laten zien en vervolgens heb ik ze meteen ingeburgerd in New York door een heerlijke burger te eten. De dag erna moest ik gewoon stage lopen dus zijn ze zelf op pad gegaan en hebben we elkaar 's avonds weer gezien. De rest van het weekend heb ik ze alle highlights van New York laten zien en hebben we genoten van het mooie weer.
Maandagochtend gingen ze weer verder met hun reis door Noord-Oost Amerika en in het weekend erna heb ik hun opgezocht in Washington. Aangezien Baltimore op de route ligt naar Washington, had ik vrijdagavond de bus gepakt naar Baltimore om Marise op te zoeken. Mijn bus had een uur vertraging en daarnaast was de weg naar het busstation afgesloten waardoor het ook nog een tijdje duurde voordat Marise mij op kon pikken, dus uiteindelijk waren we pas rond 12 uur bij haar appartementje. Zaterdagochtend kreeg ik een korte rondleiding door Baltimore, waar dat weekend toevallig een piraten festival was (de hele haven stond vol met mannen en vrouwen verkleed als piraat.. erg bijzonder haha). 's middags werd ik met de auto opgepikt door de vakantiegangers om vervolgens naar Washington DC te gaan. Het was echt een perfect weekend, 26 graden en alle kersen bloesem was uitgekomen waardoor de hele Mall in Washington rose was gekleurd, erg mooi om te zien.!
Na een gezellig weekend was het zondagavond weer tijd om afscheid te nemen en terug te gaan naar New York. Na 4,5 uur rijden was ik rond half 1 weer terug in New York en heb ik een taxi naar huis gepakt. Het gevoel dat ik kreeg toen ik weer in een New Yorkse taxi stapte kan ik niet beschrijven, het voelde echt als thuis komen en ik werd helemaal blij toen ik langs Times Square etc reed. Helaas was het na 2 weekjes weer tijd om afscheid te nemen van mijn ouders en oom en tante. Woensdagavond zijn we nog lekker met zn 5e uit eten geweest en heb ik ze Times Square by night laten zien. Bedankt pap, mam en tante ineke en ome ad, ik heb enorm genoten van jullie bezoek!!!

En dan nog een korte update over mijn stage. Eigenlijk is er niet veel verandert sinds de vorige keer, ik blijf zeggen dat het een unieke ervaring is.. Mensen thuis kunnen zich niet voorstellen dat ik elke dag van mening verander over hoe ik over mijn stage denk, maar als je hier een week rond zou lopen, zou je me meteen begrijpen.. Elke dag is het weer een nieuwe verassing hoe het zal lopen.
Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn baas en heb hem uitgelegd dat ik erg graag vooruitgang wil boeken maar dat het bijna onmogelijk is omdat mensen hier gewoon geen tijd voor mij hebben.. Vervolgens is het zo dat mijn collega's niet willen dat ik dingen zelf uit probeer zonder hun hulp en als een keer iets kleins mis gaat, krijg je echt heeeeel veel gezeur over je heen.. dus die combinatie is bijna onmogelijk.
Ik heb t idee dat mijn baas mij wel begreep en realiseert dat iedereen te druk is om mij te helpen. Komende week ga ik met iemand van een ander lab praten om mij met een aantal experimenten te helpen waarbij ik gebruik moet maken van bestraling, wat iets is dat ik gewoon niet alleen uit kan/mag voeren zonder iemand die toegang heeft tot een van deze bewaakte ruimten (vingerafdrukken, background check etc).
Gelukkig kan ik wel zeggen dat ik veel nieuwe dingen leer hier, dus ik zie het niet als weggegooide tijd, maar de manier waarop is gewoon niet prettig.
Hopelijk kan ik over een paar maanden lachen over deze ervaringen op stage ;).

Volgende week zondag is het Kingsday en gelukkig wordt het ook gewoon in New York gevierd.! Er is een club afgehuurd en er zullen zondagavond minimaal 400 Nederlanders op af komen om samen kingsday te vieren.
De maand mei staat in het teken van bezoek; Over twee weekjes komen twee vriendinnen uit het UMCU langs en half mei komt Nicole een weekje op bezoek.
Hier kijk ik echt heel erg naar uit !

Heel veel liefs xxxx

  • 20 April 2014 - 22:08

    Pap:

    Lieve Yvonne,

    Leuk bericht, wij hebben het heel goed naar onze zin gehad, bij jou tijdens onze vakantie. Wij hebben gezien dat je goed bent ingeburgerd in NY en dat je het daar goed maakt.
    Hopelijk gaat het op je stage snel wat beter.

    Wij hebben genoten van jouw NY.

    Groetjes en liefs, Pap,

  • 20 April 2014 - 22:35

    Mam:

    Lieve Yvon
    Jij hebt ons laten voelen hoe het is om in de bubbel van New York te zitten (zoals jij dat noemt). Het waren geweldige weken samen met jou en op onze reis door Oost Amerika!
    We hebben gezien waar je nu woont en zagen dat jij je daar thuis voelt, ondanks je moeilijke tijd op je stage. We vinden het erg knap hoe je daar bezig bent en doorzet!
    De tijd gaat snel voorbij, dus haal eruit wat je kan en geniet ervan!!
    Groetjes liefs xxm

  • 21 April 2014 - 14:59

    Ineke:

    hoi Yvonne

    Het berichtje kwam ons bekend voor (hoe kan dat hé )hahaha
    Nogmaals wat hadden we een goede gids in N.Y.
    En wat was het weer leuk om je te zien ,en dat je hellemaal gesetteld bent in die grote stad
    En fijn dat je New york hebt gekozen als stage plek
    We waren anders nooit in deze stad geweest
    Hartelijk dank nogmaals en geniet nog van je tijd daar
    Je ben al over de helft
    respect voor je doorzettingsvermogen Je Toont karakter

    Gr Van Ons xxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 18115

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: