Enjoying life in the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Enjoying life in the city that never sleeps - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Enjoying life in the city that never sleeps

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

De tijd vliegt; blijkbaar is het alweer een maand geleden dat ik een berichtje heb geschreven, dus ik zal jullie weer even updaten!
Gelukkig heb ik deze keer wat beter nieuws dan de vorige keer. Ik kreeg na mijn vorige bericht namelijk van veel mensen de vraag of ik eventueel van plan was om naar huis te komen; om duidelijk te maken hoe geweldig ik het hier vind, ik heb gelukkig (ondanks dat mijn stage in het begin echt heel erg tegen zat) geen een keer overwogen om terug naar Nederland te keren.. Ik zou juist eerder langer willen blijven ;)
Ik heb in de tussentijd een gesprek gehad met mijn baas over de huidige situatie en mijn twijfels. Gelukkig was het een erg relaxt gesprek en begreep hij mij ook goed. We hebben wat duidelijke afspraken gemaakt en plannen gemaakt voor de komende maanden. Een aantal van die afspraken zijn waargemaakt. Mijn project begint nu eindelijk een beetje te lopen en daarnaast ben ik samen met een PhD student een artikel aan het schrijven over een experiment dat we hier samen hebben uitgevoerd. We zullen samen gedeelde eerste auteur worden, dus dat is mooi meegenomen. Een aantal weken terug had mijn baas een workshop presenteren geregeld voor ons lab, dit was erg leuk want deze workshop werd gegeven door iemand die normaal bekende auteurs voorbereid. De workshop bestond uit twee sessies en ze had erg handige tips. Gelukkig is de sfeer een stuk beter geworden, waarschijnlijk doordat het einde van een aantal projecten van mijn collega's eindelijk in zicht is.
In ieder geval wordt er op het moment al wat meer met elkaar gecommuniceerd en zijn we afgelopen weken zelfs een aantal keer gezellig uit eten geweest en hebben we de verjaardag van een collega gevierd. Deze avond liep uiteindelijk anders af dan gepland aangezien we ineens met zijn allen in een gaybar waren beland.. Waarschijnlijk hadden een aantal (na wat biertjes?) het regenboog logo gemist haha..
In het eerste weekend na mijn vorige blog ben ik uiteten geweest met Gina en Michelle in de meatbal shop, erg grappig restaurantje waar ze mini burgers serveren met allerlei soorten gehaktballen. Ik zal maar niet beginnen over hoe leuk de restaurants hier zijn, want anders wordt dit bericht wel erg lang.. ;) Voor degene die me op komen zoeken zal ik wel even een lijstje maken. Het weekend erna was ik met een aantal meiden wezen schaatsen in Bryant Park. Het was die dag 12 graden en zonnig. Helaas waren wij dus niet de enige met dit idee en was het op de schaatsbaan super druk en volgens mij stond het overgrote deel voor de eerste keer op schaatsen. Ondanks dat heb ik gelukkig wel mijn Nederlandse schaats skills kunnen laten zien haha.
Het laatste weekend van Februari ben ik 's avonds samen met Tessa, Michelle en Gina naar een rooftop bar geweest in Upper West side. Dit was echt een erg leuke bar waar we de hele avond lekker hebben kunnen dansen. Aan het eind van de avond hadden Marise en haar vriend zich ook nog aangesloten, zij kwamen samen met de bus vanuit Baltimore om het weekend bij mij door te brengen.
Vorige week dinsdag was Daniel aangekomen in New York. Het was echt super fijn om hem weer te zien na twee maanden en hebben veel leuke dingen samen gedaan; Woensdagavond zijn we samen naar Brooklyn Nets geweest, een basketbal wedstrijd in Brooklyn. Dit was echt super gaaf, met name de hele sfeer en show rondom de wedstrijd. Het was erg grappig want alles was zo herkenbaar uit de films.
Woensdagavond zijn we naar de Lion King geweest en dit was ook helemaal geweldig !! Ik wilde al jaren naar deze musical en heb twee uur lang zitten genieten. Vrijdagavond hadden we afgesproken om samen met Floor (Daniel's nicht) en Rodrigo te gaan, ik had hun niet meer gezien sinds de vorige keer dat Daniel hier was, dus was erg leuk. Zaterdagavond zijn we naar top of the rock geweest, dit is een observation deck op Rockefeller Center. Binnen een paar seconden brengt een lift je naar de 67e verdieping en vanaf daar is het uitzicht super mooi ! Helaas waren we net te laat waardoor we de zonsondergang hadden gemist en alleen New York by night hebben kunnen bewonderen. Afgelopen zondag is Daniel weer vertrokken richting Nederland.
Gelukkig heb ik de komende weken weer veel leuke dingen gepland staan waarvoor ik nu al aan het aftellen ben. Zo ga ik over twee weekjes een lang weekend naar de zon in Orlando (Florida) samen met Gina. Zij heeft vrienden wonen in een luxe Resort van Disney world dus daar kunnen we samen blijven slapen! Het weekend erna komen pap, mam, ome Ad en tante Ineke naar New York, dus mag ik een paar dagen de rol als gids op me nemen. Vanuit New York zullen zij nog twee weekjes rondreizen in Noordoost Amerika, en het tweede weekend van April zijn ze in Washington DC dus ga ik hun daar opzoeken :).
Hopelijk kan ik in mijn volgende bericht ook wat meer vertellen over de voortgang en resultaten van mijn project op mijn stage.

Heel veel liefs,
x Yvonne

  • 12 Maart 2014 - 09:45

    Ingrid:

    klinkt goed zussie!! geniet van alle leuke dingen die je weer op de planning hebt staan! liefs xx Ingrid

  • 12 Maart 2014 - 11:13

    Nicole:

    Klinkt goed allemaal Yvonne, ik kijk er ook naar uit om je te komen bezoeken. Heel veel plezier nog met alle reisjes en succes met je projecten:)

  • 12 Maart 2014 - 11:21

    Rianne:

    Wat fijn om te horen nichie!

  • 12 Maart 2014 - 20:51

    Mam:

    Hoi Yvon.
    Fijn om te horen, dat het nu weer wat beter gaat op stage! Dat je geniet van alles er omheen was al duidelijk, je hebt al veel leuke berichtjes en foto's gestuurd naar ons. We kijken ook uit naar onze reis naar jou en alle bezienswaardigheden in NewYork:)
    Groetjes liefs xm

  • 13 Maart 2014 - 13:16

    Ine:

    Hoi Yvonne, Ik heb ze niet geteld al die keren dat je super, tof en gaaf schrijft maar het zegt genoeg over hoe jij het naar je zin hebt.
    Is het ene even wat minder dan geniet je gewoon van de rest. That's life. Ook in NY lijkt me.
    er zijn genoeg dingen waar je naar uit kunt kijken. En binnenkort je ouders op bezoek. Cool toch.
    Wat zeggen ze in NY als ze iets gaaf vinden?
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes,

  • 13 Maart 2014 - 13:16

    Ine:

    Hoi Yvonne, Ik heb ze niet geteld al die keren dat je super, tof en gaaf schrijft maar het zegt genoeg over hoe jij het naar je zin hebt.
    Is het ene even wat minder dan geniet je gewoon van de rest. That's life. Ook in NY lijkt me.
    er zijn genoeg dingen waar je naar uit kunt kijken. En binnenkort je ouders op bezoek. Cool toch.
    Wat zeggen ze in NY als ze iets gaaf vinden?
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 18071

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: