Laatste loodjes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve vrienden en familie,

Nog maar 6,5 week te gaan en dan zit mijn buitenland avontuur er helaas weer op. Mijn stage eindigt eind juni en ik begin nu echt langzaam in de stress te schieten.
Om jullie even een idee te geven van wat ik afgelopen tijd heb gedaan; Ik heb verschillende borstkanker cellen groeien en ik ben op het moment aan het kijken of de tumorcellen met een mutatie (fout) in het borstkanker (BRCA) gen sneller dood gaan wanneer ik een ander gen uitschakel. Aangezien alleen de tumorcellen een fout hebben in dit gen, zullen op deze manier de normale cellen bespaard worden.
Het optimaliseren kost veel tijd en geduld en aangezien ik in het begin veel op mezelf aangewezen was, heb ik op het moment nog niet echt veel resultaten. Ik werk vaak 50-60 uur per week maar helaas gaat het allemaal niet zo snel als ik zou willen. Afgelopen weken en de komende weken probeer ik mijn experimenten nog iets meer te optimaliseren om vervolgens hopelijk nog wat mooie resultaten te krijgen voordat ik hier vertrek. Vandaag vroeg ik mijn collega of hij denkt dat het gaat lukken om mijn project op tijd af te ronden en zijn antwoord was; "Als je 12u per dag werkt en 7 dagen per week, dan moet het wel lukken. Ik zie je natuurlijk ook af en toe in het weekend in het lab, maar die paar uurtjes zijn niet genoeg". Voor mij is het al heel wat om in het weekend naar stage te gaan maar blijkbaar is dat hier heel normaal. Afgelopen weekend had ik meer dan 10 uur gewerkt en dat was volgens hun nog steeds niet genoeg?! Ik ga zijn advies maar opvolgen en de komende weken proberen om alles te geven om mijn project met mooie resultaten af te ronden. Het zullen zware weekjes worden, maar hopelijk is het het waard..

Gelukkig draait mijn leventje hier niet alleen om stage en probeer ik naast mijn stage zoveel mogelijk eruit te halen.
Zo heb ik bijv. ook gewoon hier in New York de eerste koningsdag gevierd. Ik was samen met mijn Nederlandse vriendin van MSKCC en een aantal vriendinnen van haar pannenkoeken wezen bakken en daarna waren we naar een club gegaan die speciaal voor koningsdag was afgehuurd. Ik moest even wennen aan het feit dat ik in New York was, met alleen maar Oranje gekleurde Nederlanders om me heen in combinatie met foute Nederlandstalige muziek en zelfs een polonaise haha.
Vorige week had ik twee vriendinnen, Laurien en Pauline, op bezoek. Zij hebben samen met mij in het UMC gewerkt en waren er als eerste bij met een ticket naar New York haha.
Het was een week met veel lekker eten en cocktails, Broadway musical, geweldig uitzicht vanaf verschillende rooftopbars en vooral veel gezelligheid.
Daarnaast ben ik in de tussentijd verhuisd, ik moest namelijk mijn vorige kamer uit aangezien het maar voor tijdelijk was. Ik woon nu in een heel leuk knus appartementje in Midtown met twee (typisch) Amerikaanse meiden. Komende donderdag komt Nicole voor een weekje op bezoek, dus daar kijk ik ook erg naar uit.!

Mijn volgende berichtje zal waarschijnlijk na mijn stage zijn, hopelijk met goed resultaat.

Heel veel liefs,
Yvonne

  • 20 Mei 2014 - 08:40

    Ingrid:

    Zet 'm op zussie!! Succes met de laatste loodjes op je stage en daarnaast natuurlijk ook lekker genieten van je leuke leventje in the big Apple! :D

    Xx Ingrid

  • 20 Mei 2014 - 08:50

    Guido:

    Hi Yvonne, heel veel sterkte met het laatste stuk!! Geniet ook nog van de dingen om de stage heen, maar dat doe je al :)
    Guido

  • 20 Mei 2014 - 08:51

    Chrissy:

    Succes! Jij kunt dat !
    Tot snel! liefs, Chrissy

  • 20 Mei 2014 - 10:21

    Tessa:

    Nou dat zijn inderdaad een paar pittige laatste weken zeg! Heel veel succes en hopelijk voor je met goed resultaat. En niet vergeten te genieten in die laatste paar weken he!? Ze zijn echt voorbij voordat je het weet! Haha
    Liefs!

  • 20 Mei 2014 - 10:56

    Mam:

    Hoi Yvon
    De tijd vliegt inderdaad voorbij en ik weet dat je er alles uitgehaald hebt wat mogelijk was!
    Hopelijk lukt het de komende weken nog om een goed resultaat te krijgen, zodat je het goed kan afronden. Geniet nog van de tijd die je daar bent!
    Groetjes veel liefs xxm

  • 20 Mei 2014 - 20:38

    Rianne:

    Lieve nichie, doe wat je kunt maar laat je niet gek maken. Je doet super goed werk waar anderen straks mee verder kunnen. Zet m op! Nog ff xxxx

  • 20 Mei 2014 - 23:21

    Ine:

    Wat een arbeidsethos daar in New York. Heel anders toch dan hier in Nederland.
    Je moet je natuurlijk aanpassen maar of je zover moet gaan... Ik krijg niet de indruk dat zij daar zelf zo gelukkig van worden. Probeer toch ook maar een leven naast je werk te hebben.
    Veel succes deze laatste weken, maar er nog iets moois van.
    Ine

  • 24 Mei 2014 - 20:04

    Iineke:

    Hoi Yvonne
    Succes dat gaat lukken
    Zo positief ben jij wel dat je er iets moois van gaat maken de laatste weekjes
    Zowel met je werk als met nog genieten van jouw big stad

    Gr van Ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 928
Totaal aantal bezoekers 18067

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: