Eerste week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Yvonne Smolders - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, New York

Lieve familie en vrienden,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2014!

Vorige week zaterdag was de grote dag, mijn vertrek naar New York. Na een 8 uur durende vlucht en een lange rij bij de douane waren Daniël en ik rond 18.00 (lokale tijd) veilig aangekomen op mijn kamer in Upper East Side, Manhattan. Mijn kamer is gelukkig groter dan verwacht, er zit een fitness in het gebouw en de locatie is echt perfect ! Mijn stage ligt om de hoek en Central Park is een kwartiertje lopen!

Zondagochtend hebben we door Central Park gelopen, helaas begon het al snel te regenen dus besloten we de metro te pakken richting Downtown Manhattan. Hier zijn we langs Broadway en Rockefeller Center gelopen. Doordat het de hele dag regende en de straten op sommige plaatsen blank stonden, hadden we besloten om een American Football wedstrijd te gaan kijken in een bar.
Maandag was het gelukkig een stuk mooier weer en hebben we de ferry gepakt richting Staten Island om het vrijheidsbeeld zien. Het was erg leuk om dit eindelijk een keer in het echt te zien. Nadat we weer terug waren in Manhattan zijn we richting Wall street gegaan en hebben we door financial district gelopen. Aan het eind van de middag zijn we nog naar Ground Zero geweest, dit was echt indrukwekkend!! Dinsdag zijn we gaan hardlopen door Central Park en de rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan ter voorbereiding op NYE. Op oudejaarsavond zijn we met Floor (Daniël's nicht) en haar vriend Rodrigo naar vrienden van hun gegaan om oud en nieuw te gaan vieren. Hier hebben we gezellig iets gedronken en gegeten. Na een aantal uurtjes zijn we met z’n 6en naar een huisfeestje in de buurt gegaan. We kwamen binnen in een erg luxe lobby en ik was echt even bang dat we underdressed waren. Uiteindelijk viel dit mee te vallen en toen we binnen kwamen was het best druk en zaten mensen te kaarten. De mensen zijn hier erg vriendelijk en ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld op een feest waar ik eigenlijk niet voor uitgenodigd was. Al snel werden alle tafels en stoelen aan de kant geschoven en werden er verschillende Dance Battles gehouden. Het was een erg geslaagde avond!
Woensdag 1 januari zijn we richting Brooklyn gegaan om Floor en Rodrigo te bezoeken. Zij wonen al een aantal jaar in Brooklyn dus konden ons mooi een rondleiding geven door (een klein deel van) Brooklyn!
New York is echt een erg leuke stad, maar de reden waarvoor ik hierheen ging was natuurlijk mijn stage. Donderdag was mijn eerste dag en ’s ochtends moest ik eerst langs de personeelsafdeling van MSKCC wat iets zuidelijker in Manhattan ligt. Na wat formulieren ingevuld te hebben kon ik weer terug richting mijn upper east side en het lab waar ik stage ga lopen.
Mijn nieuwe collega's zijn erg aardig en behulpzaam dus ik voelde me al snel op mijn gemak. Ik realiseer me wel dat het de komende maanden hard werken zal zijn, met lange dagen. Elke vrijdag middag hebben we een meeting om 5 uur en komende week ben ik al meteen aan de beurt met het geven van een presentatie. Afgelopen vrijdag waren we pas om 7 uur klaar dus toch maar goed dat ik zo dicht bij woon ;)

Zoals jullie allemaal in het nieuws hebben gezien heeft het hier afgelopen dagen wat gesneeuwd. Gelukkig niet zo erg als jullie allemaal dachten, ik kreeg namelijk veel berichtjes of het allemaal nog wel goed ging hier ivm sneeuwstormen..
Samen met Daniël en Tessa (studiegenootje uit Nederland) heb ik zaterdag genoten van het mooie sneeuwlandschap in Central Park (zie foto's).

Het was een erg geslaagde eerste week in New York en ik ben ervan overtuigd dat er nog 6 mooie maanden aankomen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen hier !

x Yvonne

  • 06 Januari 2014 - 12:22

    Robin:

    Ground Zero ziet er mooi uit!

  • 06 Januari 2014 - 12:26

    Anouk:

    Hee Yvonne ziet er goed uit hoor. Gave reis gaat het worden.
    Heel veel plezier! Hopelijk is het niet te koud (hoorde -30 op de radio!!).
    Liefs, Anouk

  • 06 Januari 2014 - 13:19

    Nicole:

    Wow Yvonne, dat klinkt echt super goed allemaal, mooie stad zo te horen en te zien!! Dat harde werken komt vast wel goed jou kennende. Heel veel plezier en we spreken elkaar snel:D

  • 06 Januari 2014 - 14:04

    Mam:

    Hoi Yvon
    Fijn dat je het nu al helemaal geweldig vindt in New York en dat je zo dicht bij je stage woont. In de winter is 5 min. lopen wel te doen!!
    Je hebt al leuke foto's gemaakt, heel bijzonder om van zo dichtbij te zien. We hebben er al zin in!!
    Geniet van de komende maanden en veel succes op je werk! We kijken uit naar je volgende verhalen en foto's:)
    Groetjes liefs xm

  • 06 Januari 2014 - 17:15

    Petra:

    Hoi Yvonne


    Een geweldige start zo! Super dat Daan je zo kon wegbrengen en nu heeft hij ook een goed beeld van waar je zit.
    Ik ben blij dat mijn nichtje hierin ook wat heeft kunnen betekenen!
    x Petra

  • 06 Januari 2014 - 20:31

    Pap:

    Hoi Yvon,

    Je eerste berichten zijn erg positief, dit komt allemaal oke,

    Wij verheugen ons erop je begin april te mogen begroeten in NY,

    Tot snel,

    Groeten Pap

  • 06 Januari 2014 - 22:45

    Ine:

    HOI Yvonne,
    Een goed begin is het halve werk. NY ziet er super uit. Laat je ook je straat, huis en kamer eens zien?
    Heerlijk om te lezen hoe je je eerste week hebt doorgebracht. De weerberichten over NY zijn hier bar en boos, maar jij lijkt er niet onder te lijden. Heel veel succes en plezier daarginds in de USA.

  • 07 Januari 2014 - 17:05

    Ineke:

    Hoi Yvonneke ( mag hé )

    leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt
    De foto's zijn leuk (ik krijg al zin)
    Je hebt wel lange werk dagen
    Je zal s'avonds wel moe zijn
    ik kijk uit naar je volgende berichtje

    werk ze en veel gr van ons

  • 16 Januari 2014 - 21:32

    Deborah:

    Geweldige foto's nicht! En te gek dat je het zo naar je zin hebt, het harde werken hoort bij living the dream ;) als je af en toe maar lekker uitwaait en geniet van alles om je heen! Heel veel liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 18065

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 06 Juli 2014

New York !

26 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Backpacken in Costa Rica

01 Oktober 2010 - 28 Mei 2011

Afstuderen in Norwich

Landen bezocht: